maandag 1 augustus 2011

De tuin roept ook om aandacht.

Terwijl mijn man zich om de voortuin bekommerd, ben ik druk bezig met het plukken van de frambozen. Er zitten er genoeg aan.
Wat een geluk dat het tijdens onze vakantie zo veel regende. Ik had verwacht dat al onze frambozen bij thuis komst wel op zouden zijn, maar nee hoor. Ze zien er prachtig uit. Binnen een half uur plukken had ik al ruim 500 gram. Genoeg om een paar potjes te vullen.

Jam maken met geleisuiker stelt tegenwoordig ook niet veel meer voor dacht ik, maar helaas. te simpel gedacht. Dit jaar geen frambozen jam maar sap. Misschien heeft het te lang in de kelder gestaan.

Op de verpakking stond vruchten 1 min. koken. suiker erbij nog 4 min. koken. in de potjes, 5 min. op de kop zetten en daarna trekt het vanzelf vacuum.

Het klopt allemaal, maar toen de jam afgekoeld was en ik een keer schudde was hij nog hartstikke dun. Dat wordt dus veel pudding koken, want dat is heerlijk met frambozensap.

Nou ik ga nog even genieten van het mooie weer.
misschien nog even de buiten haard aan maken, want als je 35-40 graden gewend bent is het snel koud.

fijne avond Ria

1 opmerking:

Hennie zei

Heerlijk een paar potjes jam/sap altijd lekker ik zie dat de bramen er ook bijna aan toe zijn, dat wordt smullen ! ! !
Tot zaterdag.
Groetjes Hennie