zaterdag 29 november 2014

Wat ben ik weer verwend


Op mijn werk wisselen we nogal een patronen uit. Vaak uit hele oude bladen.
Dit is een patroon die ik vrijdag kreeg. Een Huswifboek.


Het verhaal achter deze huswif luid:

De eerste huswifs dateren uit de tijd dat lange reizen werden ondernomen. Rond de 16de eeuw vertrokken veel mannen voor een reis die soms jaren duurde. Om kleine reparaties aan hun kleding te kunnen maken, kregen ze een huswif mee. Zo'n huswif was vaak handgemaakt door zijn moeder, grote zus of misschien wel zijn geliefde.
Het huswif in dit project is gemaakt als een boek. De pagina's bevatten allerlei naai- en borduurwerk. Samen is het een nuttig maar fraai borduurwerk waarin, als het klaar is, naaigerei kan worden bewaard. Precies zoals dat in vroeger jaren gebeurd zou zijn.

Je begrijpt dat mijn handen jeuken om hier aan te beginnen, maar eerst tot de sinterklaas aan mijn pietje borduren. Dan gaat hij weer de kast in en ga ik volgend jaar weer verder.

Groetjes Ria

Geen opmerkingen: