dinsdag 19 juni 2012

De week in vogelvlucht.

Afgelopenweek  had ik niet veel tijd om te bloggen. Ik heb wel heel veel gedaan. Zo heb ik tijdens het voetbal mooi mijn top in elkaar kunnen zetten, foto's staan verderop.

En wat doe je als je weet dat het voetbal toch niet wat wordt.
Juist je verbrand vroegtijdig het shirt.


Verder hebben we deze zomer het zwembad dicht gegooid. Hij was meer groen dan wit. De kikkers beleefden er meer plezier dan wij. Die zitten nu bij de buren in de vijver, zo kunnen wij toch nog mee genieten van het gekwaak.


Ook de zandbak moest eraan geloven. Hier heb ik een kruiden tuintje van gemaakt. Zoals je ziet nog ruimte genoeg voor nieuwe kruiden. Er staat nu: mint en citroen voor de thee in, en bieslook, oregano, basilicum en  peterselie om lekker in het eten te verwerken.  Binnenkort maar even bij mijn zus kijken of die nog wat leuks heeft voor mij.


De muur hortensia is dit jaar op z'n mooist. Er hebben nog nooit zoveel bloemen in gezeten. 
En wat denk je Afgelopenweek met die harde wind was hij helemaal van de muur af gewaaid. Wat had ik er de pest in. Maar man lief dacht, niet getreurd en heeft hem weer met blokjes hout vast gezet. Nou maar hopen dat het goed gaat.



En dan hier een hebbedingetje, wat we op de Lente-fair hebben gekocht. 



EN roffel, roffel, roffel. Mijn top is klaar. Nu opzoek naar een mooie rand. Ik denk dat ik punten aan elkaar ga zetten met zeker donkergroen. De tweede stof en kleur weet ik nog niet.


Tot zolang mag hij over mijn stoel hangen. Vorige week nog zou ik hem op het logeer bed hebben gelegd, maar ik ben ondertussen ook nog bezig geweest mijn atelier te veranderen. Zo is het logeer bed naar de logeerkamer gegaan, en het bureau heb ik hierheen gehaald.


Nu heb ik ook een mooie ruimte als ik stofjes wil snijden op mijn grote snijblad.


En dit is de andere hoek die iets meer ruimt heeft gekregen omdat de laptop nu weg is.
Zoals je ziet is dit gedeelte al weer ingelijfd door dochter lief. Met dien verstande dat het vanavond weer is opgeruimd.

Zo dat was mijn week in vogelvlucht. Volgende week doe ik het denk ik maar weer zo, want ik moet nogal veel werken.

Groetjes Ria.

4 opmerkingen:

Lida zei

Prachtige top, veel plezier met doorpitten en wat een enig ornament in je tuin! Heerlijk zoveel ruimte als je nu in je tuin hebt! Groetjes
Lida

Corina zei

Wat leuk om te zien allemaal, je tuin ziet er goed uit, lekker hoor zo'n kruidentuintje. Je quilt ziet er goed uit, leuk ornament heb je gevonden en je atelier ziet er lekker praktisch uit, mooi plekje om bezig te zijn!

Hennie zei

Hoi Ria, je top is prachtig ! ! !
Mooie een kruidentuin, ja die zandbak kan zeker wel weg, of niet Lisanne.

Groetjes Hennie.

Joke zei

Je hebt er heerljke plekjes bij gekregen in je tuin.